User's Guide (For First-Time Users)

Download the "Bike Share Service" app

NTT docomo bike share

The app provides easy access to bicycles.
It is easy to check the number of bicycles in the cycle port and the battery level.
You can also check your ride history after use.

*Compatible with Android 8.0 or later and iOS 14.0 or later devices

  • Bike Station
    Search

  • Route
    Search

  • Battery
    Level

  • Usage
    History

  • GET IT ON Google Play
  • Download on the App Store
  • GET IT ON Google Play
  • Download on the App Store

What you need to use the service

  • Smartphone
  • Credit card

*A smartphone capable of receiving SMS is required.

Please see the dedicated page on how to purchase a 1-day pass and how to borrow and return it.

*It is more convenient to register your IC card or your smart phone as a key (registration is optional).

>>Card Key and Smart Phone Key Registration

Please register as a member with the application after preparing the above information.

How to rent a bike

四角い操作端末
四角い操作端末の解錠方法
四角い操作端末1

Reserve a bike or select a square control panel from the unlock menu to get a 4-digit passcode.

四角い操作端末2

Press the "START" button.

四角い操作端末3

Enter the passcode (4 digits)
*If you are using an IC card, you do not need to enter the passcode.

四角い操作端末4

Key unlocked and ready to use.

丸い操作端末
丸い操作端末の解錠方法
丸い操作端末1

Reserve a bike or select a round control panel from the Unlock menu to display the QR code scanning screen.

丸い操作端末2

Press the "START" button.

丸い操作端末3

Read the QR code.
*If you are using an IC card, please open the lock by holding the card over your head.

丸い操作端末4

Key unlocked and ready to use.

How to return a bike

"Park the bicycle in the cycle port and manually lock it at the rear of the bicycle.
*If the key is difficult to lock, try moving the rear wheel slightly. The spokes may interfere with the key and prevent it from locking."

For square control panel, press the "ENTER" button on the bike, and when the panel displays "Return", the key is returned. For round contorl panel, press the "Return" button when the "Returnable" light on the bicycle glows and the ring glows blue to complete the return.

After your return, you will receive a push notification on the app.
You can also check your usage history.

NTT docomo bike share

Bicycles are immediately available through the official app.

It is easy to search for port information in your area and check the latest news.

  • GET IT ON Google Play
  • Download on the App Store
  • GET IT ON Google Play
  • Download on the App Store

Frequently Asked Questions

Q.How do I borrow a bicycle?
アプリをインストールし会員登録後、自転車本体の操作パネルのQRコードをアプリで読み込むまたは登録したスマートフォンやICカードをかざすことで、自転車の鍵が解錠し利用が可能です。自転車は各ポート(駐輪場)にあります。
会員登録はこちら
会員証登録方法はこちら

※乗車前の車両点検及びバッテリー残量の確認に関するお願い
シェアサイクルご利用時は、安全のため乗車前に必ず車両の点検をお願いします。
特に以下の点については乗車中の事故につながる可能性があるため、特に重点的にご確認をお願いいたします。
①サドルが極端に高くなっていないか
サドルの棒部分が少なくとも12cmは車両本体に挿されているか
※棒部分にそれ以上サドルを上げてはいけない限界線の表記がございます。
②ブレーキが左右ともきちんと効くか
ブレーキレバーを握って、ハンドルとの隙間が3cm以上あるか
③タイヤがパンクしていないか
④バッテリーが十分に残っているか
バッテリーが無くなると一時駐輪後に解錠できなくなったり、返却ができず超過料金が発生致します。

故障している車両については、弊社にて巡回し回収・修理を行っておりますが、シェアサイクルの仕組み上、前のご利用者様がサドルを上げすぎた状態やパンクした状態で、返却されているという場合もございますので、ご利用者様にはお手数をお掛けしますがご利用前に必ず上記を確認頂き、不備がある場合は別の車両のご利用をお願いいたします。
※解錠から5分以内に同一ポートに返却いただければ、ご利用料金はかかりません。
Q.How can I register for membership?
Please check "How to register" .
Q.How do I unlock and lock the key including new type?
<カードキーで利用の場合>
解錠:「開始」または「START」ボタンを押して、登録済のカードキー(ICカード等)をかざす。
施錠:手動で後輪の鍵をしめます。
「返却」または「ENTER」を押すと返却完了です。
※四角い操作端末はパネルに「返却」と表示され、丸い操作端末はリングが青く光ると返却完了です。

<カードキー以外で利用の場合>
■四角い操作端末
解錠:操作パネルの「START」を押して、予約時に発行された「解錠パスコード」を入力する。
■丸い操作端末
解錠:アプリ「バイクシェアサービス」
をご利用の方は、アプリの画面指示に従いQRコードを読み取ってください。
WEBをご利用の方は、画面の指示に従い「自転車の鍵を開ける」ボタンを押します。

施錠:手動で後輪の鍵をしめます。
「返却」または「ENTER」を押すと返却完了です。
※四角い操作端末はパネルに「返却」と表示され、丸い操作端末はリングが青く光ると返却完了です。
Q.What if I want to change IC card?
If you want to change the IC card you use to rent a bicycle, refer to the method of borrowing and returning, please re-register the IC card with the FeliCa IC chip for the first time.
Q.What should I do I do if have had an accident?
(1) Submit a report to the police (and call 119 if there are injured people),
(2) Contact the support center (0570-783-677)
All customers are covered by damage insurance for accidents that occur while they use the bicycle, but any costs not covered by the insurance must be borne by the customer.
* Insurance premiums are included in the user fees for the rental service.

If you have an accident while using the bicycle, please promptly contact the support center and tell us when (date and time) and where the accident occurred, how it happened, the situation about the accident, etc. Also, if necessary, contact the police and take measures as prescribed by law.

If legal arrangements become necessary, you must take responsibility for fulfilling those requirements on your own. In addition to the above, if DOCOMO BIKESHARE suffers damage, for example if we are sued by a third party and become liable for compensation, we may invoice you for that compensation.
*It cannot be used from prepaid mobile phones, some IP phones, public phones.
If you are unable to contact Navidial, please contact us by email.
p-contact-ml@d-bikeshare.com

Please ride bicycles observing traffic rules and manners.